MATERIÁL A TERMÍNY

Čas na výrobu / dodací lhůta

Práce s umělým pískovcem je časově i fyzicky mnohem náročnější než práce s keramikou. Materiál rychle tvrdne a jeho zrnitost limituje tvorbu některých malých detailů. Proto, prosím, plánujte svou objednávku vždy dostatečně v předstihu (alespoň 2 měsíce). A objednávejte výrobu v rozumné velikosti, při které se na Vaší předloze nebudou vyskytovat prvky pod 0,5 cm (ráda Vám minimální rozměr výrobku spočítám).

Certifikát a slevy

Ke každému erbu obdržíte rukodělný certifikát. Ke každé soše/socháži dostanete autentický průkaz bytosti, kterou socha zobrazuje se všemi informacemi o ní. Průkaz Vám automaticky slouží jako 15% slevový kupon na každé další ručně zpracované dílo.

Materiál

Erby, sochy i socháže vytvářím jako plastiky modelováním (nevytvářím odlitky) = CO KUS TO ORIGINÁL. Umělý pískovec je velmi pevný penetrovaný materiál, který odolává povětrnostním vlivům, proto je vhodný jak pro dekoraci domácnosti, tak i zahrady = pro interiér i exteriér. Materiál je mnohem tvrdší než přírodní pískovec, přesto na menší části není vhodné vyvíjet hrubou sílu, aby se neodlomily.
Erby zpevňuji vnitřní roxorovou sítí. A sochy/socháže mají kvůli váze nitro z odlehčujícího materiálu a rovněž jim vyrábím kvůli pevnosti kovovou konstrukci, kterou tvaruji a spojuji.

Údržba materiálu

Cínové a olověné doplňky můžete čistit vodou a mýdlem. Umělý pískovec umožňuje ometání smetáčkem i mytí sprchou či hadicí. Pokud Vám v zahradě obroste mechem, je možné ho jemně odškrábat nožem bez vyvíjení hrubého násilí, abyste menší části silou neodlomili. X Pokud ale naopak chcete, aby Vám socha na zahradě kvůli tajuplnému efektu obrostla mechem, pak doporučuji její povrch natírat hnojivem – efekt se brzy dostaví.

Socháž = spojení sochy a vitráže

Kromě erbů se zabývám také krásným a tajemným spojením pískovcové sochy se skleněnými barevně-mozaikovými doplňky v cínu či olovu (vitráž). Sochu+vitráž=socháž většinou zdobím také cínovými šperky s polodrahokamy  vlastní výroby.

Historie vitráže

Barevné mozaikové výplně oken se objevily už od antiky, ale nejvíce se rozvíjely klasické vitráže kvůli stavbám středověkých katedrál. Tehdejší technologie neumožňovaly výrobu větších skleněných tabulí, proto bylo nutné vyplňovat velké otvory ve zdech tabulemi ze spojovaných skel. Vitráže nerozšířila pouze technická nevyspělost, středověcí ideologové přikládali světlu a barvě z velkých oken mimořádný teologický a liturgický význam. Spojování barevných skel se postupně vyprofilovalo jako samostatné umělecké řemeslo. Později pronikla vitráž i do světských prostor a domácností a zdobí se jí okna a dveře nebo jejich části. A díky rozvoji přesnějších technik se začaly v současnosti využívat i k výrobě dekorativních předmětů a šperků. (Zdroj: wikipedia)